zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

Każdego roku ustawodawca przygotowuje ponad

25 000 stron aktów prawnych

Podpowiemy Ci, jak poradzić sobie w gąszczu tak często zmieniających się przepisów. 

Zapisz się na Newsletter Prawny Sage

Sztuczna inteligencja to pomysłowe wykorzystanie

Sztuczna inteligencja to pomysłowe wykorzystanie

19 października 2018

Zarządzanie

Kiedy podejmujemy decyzję o zatrudnieniu przedstawiciela handlowego lub o wejściu firmy na nowy obszar lub terytorium, łączymy wiedzę i doświadczenie z danymi.


Czasami są to dane ustrukturyzowane – sprawdzamy prognozę pogody przed wyjściem z domu. Jeśli pada, dane wskazują nam, że podróż samochodem może zająć więcej czasu, ponieważ ludzie prowadzą ostrożniej, kiedy jest mokro.


Podobnie jest w biznesie. Zespoły kadrowe starają się ująć w liczbach i zrozumieć historię wyników przedstawiciela handlowego przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu, a firmy oceniają możliwości ekspansji, analizując liczby i dane finansowe.


W wielu branżach wciąż jest jednak przestrzeń do rozwoju, ponieważ dostęp do danych stał się łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Dzisiaj każda firma – od małej działalności po podmioty wielonarodowe o niemal nieograniczonych zasobach – ma dostęp do chmury. Każda spółka, od start-upu po wielkie przedsiębiorstwo, może odnieść sukces dzięki elastyczności i mądremu stosowaniu technologii, takich jak sztuczna inteligencja (SI).


Jak SI może zmienić twoją firmę?


Przyjrzyjmy się działalności firm takich jak Netflix, Facebook, Spotify czy Amazon. To platformy umożliwiające umawianie się na spotkania, organizację podróży, obsługę finansów i komunikację. Ich przykłady pokazują nam, jak firmy i całe sektory w coraz większym stopniu są oparte na danych o konsumentach, które sami im udostępniamy, i rozwijają się dzięki mądremu wykorzystaniu tych informacji. Firmy te wprowadzają dane do swoich algorytmów, dzięki czemu mogą dowiadywać się więcej o naszych nawykach. Zadowoleni są klienci, ponieważ dostają ofertę lepiej dopasowaną do swoich oczekiwań. Biznes zyskuje bardziej lojalnych klientów, którzy chętniej korzystają z podsuwanej im oferty.


W krwiobiegu SI płyną dane, które do niej sami wprowadzamy. W branży motoryzacyjnej rozpoczęła się rywalizacja o liczbę kilometrów pokonanych przez samosterujące pojazdy na drogach publicznych. W służbie zdrowia właściwe interpretowanie danych i podejmowanie na ich podstawie decyzji mają kluczowe znaczenie dla każdego leku, procedury oraz diagnozy. SI ostatnio dowiodła, że może zdiagnozować raka dokładniej niż doświadczeni lekarze.


Działy kadrowe i rekruterzy wyczekują z niecierpliwością możliwości stwarzanych przez inteligentne wykorzystanie danych o pracownikach i kandydatach. Firmy takie, jak PredictiveHire stworzyły oparte na SI narzędzia do oceny i selekcji, które potrafią odsiewać tysiące kandydatów i ułatwiać odnalezienie zestawów cech osobowych wskazujących lepsze predyspozycje kandydata do osiągania dobrych rezultatów w zespole sprzedażowym, co skraca czas procesu i poprawia trafność wyboru.


Wykorzystaj SI by poprawić trafność decyzji


Największe spółki konkurują dzisiaj z elastycznymi, innowacyjnymi i zdolnymi myśleć przyszłościowo organizacjami, które ultra efektywnie korzystają z danych i SI, aby podejmować trafniejsze decyzje.


SI może poprawić jakość naszego życia i pracy. Automatyzacja, z SI czy bez niej, stanie się w przyszłości tak wszechobecna jak dzisiaj Internet. Będzie napędzać innowacje, wydajność oraz ulepszenia w znacznej części naszego życia prywatnego i zawodowego.


Ludzie podejmując decyzje są stronniczy, musimy zatem polegać na technologii, aby podejmować bardziej obiektywne, racjonalne i ostatecznie trafne decyzje, łącząc ludzką zdolność dostrzegania niuansów z czystą mocą przetwarzania SI. Wiele obaw wśród pracowników budzi kwestia zastępowania poszczególnych ról w firmach przez sztuczną inteligencję. Jednakże SI pozwala firmom przekierować czas pracowników na zadania, w których jako ludzie jesteśmy najlepsi. Badania wskazują, że firmy używające SI mogą sobie pozwolić na zwiększenie zatrudnienia.


Wprowadzenie pierwszych maszyn podczas rewolucji przemysłowej nie usunęło potrzeby obecności ludzi w procesie produkcji. Zamiast tego doprowadziły one do stworzenia nowych stanowisk i szans, które uwolniły ludzi od fizycznej pracy ponad siły. Teraz, w okresie kolejnej rewolucji przemysłowej, SI stanowi nową falę innowacji, usprawniającą procesy i pozwalającą ludziom podejmować lepsze decyzje.


Dzisiaj firmy nie zastanawiają się nad tym, CZY zacząć stosować SI, ale stawiają sobie pytanie: Jak wykorzystać SI w biznesie?





/*gatedcontent/