zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

Każdego roku ustawodawca przygotowuje ponad

25 000 stron aktów prawnych

Podpowiemy Ci, jak poradzić sobie w gąszczu tak często zmieniających się przepisów. 

Zapisz się na Newsletter Prawny Sage

7 sposobów rozwijania działalności bez dodatkowych inwestycji

7 sposobów rozwijania działalności bez dodatkowych inwestycji

01 sierpnia 2018

Zarządzanie

Wymarzona sytuacja: rozwijasz działalność bez konieczności zwiększonych inwestycji. Ale czy to w ogóle możliwe? Przyjrzyj się siedmiu sposobom, które pozwolą Ci zrealizować to marzenie.


1. Zatrudnianie wykwalifikowanych pracowników


Kluczowe znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstwa mają efektywni pracownicy, toteż jasna wizja roli i kompetencji każdej osoby jest nie do przecenienia. Zanim zaczniesz ponosić koszty związane z rekrutacją nowych osób, oceń swoje potrzeby i sprawdź, kogo już masz na pokładzie. Może w tym pomóc specjalistyczne oprogramowanie dla działu HR wyposażone w szczegółowe listy z podkreśleniem stanowisk, a także poprzednich doświadczeń/ostatnich szkoleń.


Być może uda się ograniczyć koszty, zatrudniając w niektórych projektach specjalistów-freelancerów. Zawsze, prowadząc rekrutację, miej na względzie długoterminowe cele i staraj się zatrudniać osoby, które będą chciały i mogły włączyć się się w ich realizację.


2. Korzystanie z chmury


Prowadzenie działalności z chmury zapewnia firmie elastyczność i utrzymanie kosztów na niskim poziomie. Oprogramowanie i pamięć masowa dostępne w dowolnym miejscu i czasie są znakomitym rozwiązaniem dla firm szukających możliwości skalowania bez wszystkich problemów związanych z zakupem kosztownych nowych urządzeń i programów. Korzystanie z oprogramowania księgowego w infrastrukturze chmurowej pozwala odejść od systemów instalowanych lokalnie i pozwala wykonywać zadania pracownikom przebywającym poza biurem.


3. Używanie odpowiedniego oprogramowania do zarządzania


Oprogramowanie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju, ponieważ oferuje wszechstronny wgląd w prowadzoną działalność – począwszy od finansów i poziomów zapasów po zachowania klientów. Wybór oprogramowania jako usługi (SaaS) daje pewność stałej dostępności właściwych narzędzi bez konieczności ponoszenia wydatków. Upewnij się, że używane oprogramowanie można skalować stosownie do potrzeb i że zapewnia ono optymalną efektywność dzięki maksymalnej automatyzacji procesów – wprowadź na przykład automatyczne rozliczenia i regularne raportowanie.


Sprawdź, jak są używane takie rozwiązania, jak oprogramowanie do zarządzania płacami lub relacjami z klientami, aby mieć pewność, że Twoja firma wykorzystuje ich wszystkie możliwości. Możesz przeprowadzić ocenę firmy, zadając kilka prostych pytań, które pozwolą Ci określić, jak można zwiększyć efektywność działania.


4. Usprawnianie przepływów finansowych


Przepływy finansowe są zmorą małych i dużych przedsiębiorstw na całym świecie. Utrzymanie płynności finansowej ma zasadnicze znaczenie dla kondycji każdego przedsiębiorstwa, ale jeśli szukasz możliwości rozwoju, jest także potencjalnym zasobem, który uwolni Cię od konieczności poszukiwania dodatkowych funduszy.


Maksymalne wykorzystanie funkcji raportowania pozwoli uzyskać jasny obraz finansów, pokaże opóźnienia fakturowania lub płatności czy zamrożenie zasobów w zapasach magazynowych. Warte rozważenia środki usprawniające przepływy finansowe to na przykład rabaty dla klientów opłacających faktury przed datą zapadalności. To wszystko – czyli lepsze przepływy finansowe, obsługę klientów i łatwiejsze sposoby pracy – może zapewnić odpowiednie oprogramowanie biznesowe.


Niekontrolowany wzrost łatwo może stać się szkodliwy dla przedsiębiorstwa – posiadana infrastruktura może nie sprostać wymaganiom rosnącego popytu. Może to doprowadzić do bardzo ryzykownej sytuacji – zdobywania klientów kosztem rozczarowania istniejących. Jest zatem niezwykle ważne, aby wszelkie przejawy rozwoju były dostrzegane i dokładnie obserwowane; nie ma miejsca na podejście typu „zobaczmy, do czego nas to doprowadzi”.


Odśwież swój biznesplan, aby mieć pewność, że dobrze rozumiesz efekt dynamicznego rozwoju produktu i potrafisz go wyjaśnić. Określ swoje długoterminowe cele i stwórz plan działania, który pozwoli je zrealizować. Pamiętaj o konieczności regularnego sprawdzania trendów rynkowych, aby nie przeoczyć szans, które firma może wykorzystać.


5. Rozmawianie z klientami


Dzięki klientom masz niepowtarzalną możliwość uzyskania informacji zwrotnych koniecznych do rozwijania działalności – upewnij się, że ją wykorzystujesz. Stwórz „punkty kontaktowe” w obszarze działań marketingowych i internetowych pozwalające klientom łatwo i szybko przekazywać opinie.


Ten rodzaj kontaktu nie tylko dostarcza istotnych wskazówek o kondycji rynkowej firmy, ale także zwiększa zaufanie klientów w Twoje zaangażowanie i zachęca do polecania Twojego przedsiębiorstwa. Zastanów się nad stworzeniem wiadomości e-mail z rekomendacją, którą zadowoleni klienci będą mogli z łatwością przekazać dalej. Nie działaj jednokierunkowo – w miarę możliwości Ty także polecaj swoich klientów, co wzmocni wasze relacje.


6. Działania online


Prawdopodobnie masz już witrynę internetową i obsługujesz technologię mobilną – ale czy wykorzystujesz w pełni ich możliwości? Prawidłowe zarządzanie treściami jest znakomitym sposobem informowania klientów o produktach i poszerzania kręgu odbiorców. Zbadaj, co może się sprawdzić w przypadku Twojej działalności i opracuj odpowiednią strategię.


Mogą to być regularne sesje dla klientów w celu zadawania pytań ekspertom z Twojej firmy, alerty dotyczące produktów czy ukierunkowane rabaty. W razie potrzeby ustosunkuj się do negatywnych opinii – może to naprawić relacje i przekonać potencjalnych klientów, że przekazywane informacje zwrotne są analizowane. Angażuj się całkowicie w działania na każdej wybranej platformie. Jeśli użytkownicy Internetu są w stanie bezbłędnie znaleźć coś na stronie, to z całą pewnością są to wpisy pozbawione entuzjazmu.