zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

Każdego roku ustawodawca przygotowuje ponad

25 000 stron aktów prawnych

Podpowiemy Ci, jak poradzić sobie w gąszczu tak często zmieniających się przepisów. 

Zapisz się na Newsletter Prawny Sage

Czy jesteś na bieżąco z rewolucją techniczną?

Czy jesteś na bieżąco z rewolucją techniczną?

06 lipca 2018

Legislacja

Obecnie technologia jest zasadniczym elementem większości miejsc pracy – ale czy jesteś na bieżąco, jeśli chodzi o zastosowanie ostatnich innowacji i maksymalne ich wykorzystanie na potrzeby swojej firmy i pracowników?


Nieefektywna działalność i brak satysfakcji pracowników


Pracodawcy, którym nie udaje się dostosować do szybkiego rozwoju technologii, są zagrożeni bolesnymi konsekwencjami, włącznie z niezadowoleniem pracowników i zmniejszoną produktywnością całego przedsiębiorstwa.


Wyniki badania TalkTalk Business przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii wykazały, że większość pracowników odczuwała w jakimś momencie frustrację, ponieważ niewłaściwa technologia zmniejszała możliwości wykonywania przez nich pracy.


Platformy komunikacyjne, takie jak WhatsApp czy FaceTime stały się elementem codziennego życia wielu ludzi, ale nadal mają ograniczony wpływ na miejsce pracy.


Mniej niż jedna piąta (17%) ankietowanych regularnie używa wiadomości błyskawicznych w pracy, a zaledwie siedem procent często korzysta z technologii do wideokonferencji.


Niemal dwie trzecie (64%) przebadanych pracowników uważa, że problemy techniczne w jakiś sposób wpływają na ich pracę. Najczęstsze (zgłaszane przez 40% respondentów) są skargi na wolne połączenie internetowe, następnie na zbyt słabe komputery (36%) oraz stare oprogramowanie i systemy ulegające częstym awariom (29%).


Futurysta i autor Graeme Codrington uważa, że istnieje „narastający podział cyfrowy pomiędzy usługami i narzędziami, jakich używamy jako konsumenci, oraz przestarzałą w porównaniu z nimi technologię, z jakiej jesteśmy zmuszeni korzystać w miejscu pracy”.


Dokąd zmierza technologia stosowana w miejscu pracy?


Wiele spekuluje się na temat tego, co rozwój technologii przyniesie konsumentom i przedsiębiorcom. Szczególnie trafne wydaje się jedno z przewidywań (tym bardziej, że takie zjawisko już zachodzi) – że sztuczna inteligencja, maszynowe uczenie się i robotyka będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w miejscu pracy.


Ostatnie badanie firmy Hudson działającej w obszarze rozwiązań w dziedzinie talentów wskazuje, że sztuczna inteligencja doprowadzi do transformacji rynku pracy. Co do rodzaju wpływu, jaki te nowe technologie będą wywierać, opinie są różne.


Spośród 1000 ankietowanych pracowników ponad 6 na 10 (62%) twierdzi, że rozwój sztucznej inteligencji spowoduje powstanie nowych możliwości zatrudnienia. Takie przekonanie jest szczególnie częste u osób w wieku od 16 do 34 lat (74%).


Niemal połowa (48%) respondentów przewiduje, że sztuczna inteligencja zmieni charakter i funkcje istniejących stanowisk, natomiast 40% twierdzi, że ograniczy to liczbę dostępnych miejsc pracy.


Jednak wypróbowane i sprawdzone technologie mogą nadal przez jakiś czas pozostać w użyciu, a 45% pracowników pytanych przez firmę TalkTalk Business przewiduje, że e-mail pozostanie ich główną metodą komunikacji przez kolejnych pięć lat.


Niezależnie od tego, jak będzie wyglądał dalszy postęp technologiczny, musisz dostosować się do oczekiwań pracowników i przygotować się na zmiany w celu zapewnienia maksymalnej efektywności i wydajności.


Jak nie dać się wyprzedzić?


Technologia rozwija się szybko i Twoja firma musi dotrzymać kroku – w przeciwnym razie konkurencja może Cię wyprzedzić.


Oto trzy rozwiązania, które – naszym zdaniem – musisz wdrożyć w swojej firmie, jeśli chcesz uczestniczyć w rewolucji technicznej i odnieść sukces.


Przetwarzanie w chmurze


Twoja firma nie musi być już być związana z jedną lokalizacją. Dzięki przetwarzaniu w chmurze możesz realizować zadania biznesowe z dowolnego miejsca na świecie.


Dokumenty nie muszą być zapisywane na komputerze. Zamiast na lokalnym serwerze, dokumenty są zapisywane w sieci zdalnych serwerów.


Swoje dane możesz przechowywać i przetwarzać oraz zarządzać nimi w chmurze.


Możesz dostarczać raporty i informacje finansowe klientom i pracownikom za pośrednictwem chmury, co zasadniczo ułatwia współpracę.


W efekcie olbrzymie ilości plików przesyłane pocztą e-mail odejdą w przeszłość.


Wdrożenie w przedsiębiorstwie aplikacji chmurowych pozwoli pracować wydajniej i znacznie efektywniej.


Komunikacja online


Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz utrzymywać kontakt z klientami. Jeśli prowadzisz biuro księgowe, prawdopodobnie kontaktujesz się z nimi telefonicznie, e-mailem i osobiście.


Jednak mając bogactwo narzędzi online w zasięgu ręki, możesz pracować efektywniej i oszczędzać czas poświęcany na komunikację. Służą temu na przykład wideokonferencje.


Są świetnym sposobem na zaoszczędzenie na kosztach podróży. Ciągłe odwiedzanie klientów jest przydatne, ale czy takie krótkie spotkania nie mogą się odbywać na ekranie?


To ekonomiczny sposób komunikacji, a możliwości wyboru jest wiele, choćby Skype, Google Hangouts czy FaceTime.


Jeśli wdrożysz te rozwiązania, Twoja firma będzie na bieżąco z technologią, a brak kompetencji cyfrowych przestanie stanowić zagrożenie.


/*gatedcontent/