zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

Każdego roku ustawodawca przygotowuje ponad

25 000 stron aktów prawnych

Podpowiemy Ci, jak poradzić sobie w gąszczu tak często zmieniających się przepisów. 

Zapisz się na Newsletter Prawny Sage

09 maja 2018

RODO: jak biuro rachunkowe może pomóc swoim klientom?


Biura rachunkowe pełnią niezwykle istotną rolę w procesie dostosowywania swoich klientów do wymagań RODO. Przedsiębiorstwa korzystające z usług biur chcą koncentrować się na prowadzeniu działalności, a kwestie formalne związane z nowymi regulacjami scedować na dostarczycieli usług. Dlatego tak ważne jest dobre przygotowanie biur do tego procesu.



Sage

Spełniasz
wymogi
RODO?

Sprawdź



Aby pomóc swoim klientom dostosować się do RODO, warto wykonać poniższe kroki, by ustalić co i w jakiej kolejności należy zrobić.


1. Dowiedz się, co klienci wiedzą o RODO

Zacznij od dowiedzenia się, co Twoi klienci wiedzą o RODO – czy słyszeli o nowych przepisach? Czy wdrożyli lub zaczynają wdrażać plany dostosowania się do nowych wymogów? Czy wiedzą co robić, ale potrzebują czasu, aby się w pełni przygotować?

Warto zadać klientom także następujące pytania:


  • czy zidentyfikowałeś procesy w swojej firmie, które będą obejmować przetwarzanie danych osobowych?
  • w jaki sposób dane są przechowywane w Twojej firmie – które są w formacie cyfrowym, a które po prostu wydrukowane?
  • kto ma dostęp do danych przechowywanych w Twojej firmie?
  • w jaki sposób upewnisz się, że wszyscy pracownicy są odpowiednio przeszkoleni w obszarze ochrony danych osobowych i wiedzą, jak przestrzegać RODO?


2. Określ cele planu gotowości GDPR

Skorzystaj z odpowiedzi uzyskanych z pytań zadawanych przez klientów na temat ich przygotowania w zakresie RODO, aby wiedzieć, jaki plan pomocy dobrać indywidualnie do wymagań konkretnego klienta. Na przykład może się okazać, że Twój klient jest bliski przygotowania do RODO, ale potrzebuje szkolenia dla swoich pracowników, aby wiedzieli, w jaki sposób przestrzegać nowych przepisów.



3. Dostosuj strategię do potrzeb klientów

Pracując nad strategią pomocy merytorycznej dla swoich klientów, weź pod uwagę, by Twoje działania były dostosowane do konkretnej firmy. Rozwiązanie oferowane jednemu klientowi wcale nie musi być odpowiednie dla innej firmy.



4. Wdrażanie planu w życie

Na etapie realizacji planu należy mieć świadomość, że zgodność z RODO nie oznacza jedynie, że Twoi klienci mają gotowi na datę 25 maja 2018 r. Firmy muszą nieustannie umieć wykazać, że zbierają, wykorzystują, ujawniają czy usuwają dane osobowe zgodnie z wymogami RODO. Twoi klienci powinni mieć świadomość, że RODO w wielu aspektach będzie mieć wpływ na ich procesy biznesowe i codzienne prowadzenie działalności.


By jeszcze lepiej pomóc klientom w dostosowaniu swoich firm do RODO, przekaż im gotową listę kontrolną, która ułatwi lepsze zrozumienie nowych regulacji i dostosowanie procesów biznesowych do nowych wymagań:




Pamiętaj, że poświęcając czas na opracowanie planu pomocy dla swoich klientów, zyskasz w ich oczach wiarygodność eksperta, ułatwiając im przygotowanie się do nowych wymagań prawnych.



/*gatedcontent/